12-13
listopad 2005 - Dokąd zmierzam? "Zarządzanie sobą" w życiu prywatnym
i zawodowym.
"Zarządzania
sobą w czasie" w życiu prywatnym i zawodowym uczyli się 12 i 13 listopada
uczestnicy projektu "Samorozwój i poszukiwanie kompetencji
zawodowych", dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
i budżetu państwa.

Nikt
z nas nie ma władzy nad czasem... Nie da się zatrzymać czasu by w jednej
chwili zrobić wszystko to, co mamy do zrobienia. Jedyne
wyjście z sytuacji gdy "czas goni", to umiejętne "zarządzanie sobą
w czasie", czyli efektywne kierowanie swoim działaniem tak, aby jak
najlepiej wykorzystać każdą chwilę. Tą trudną sztukę próbowali opanować
uczestnicy szkolenia w trakcie 17 godzin warsztatu. Zastanawiali się
nad sposobem w jaki spostrzegają czas i jaki ma to wpływ na ich codzienne
funkcjonowanie. Uczyli się metod organizowania codziennych zadań, tak
aby każdy dzień przybliżał do realizacji celów życiowych, opracowywali
kroki potrzebne do osiągnięcia celów długoterminowych oraz odległych
marzeń. Wielu kursantów ze zdumieniem zauważało, że wprawdzie potrafią
zorganizować sobie najbliższy tydzień czy miesiąc, ale jak dotąd nie
zastanawiali się nad tym do czego dążą w perspektywie całego życia!
Dużym zaskoczeniem było uświadomienie sobie również jak wiele ich codziennego
czasu "pożerają" nic nie znaczące czynności, takie jak oglądanie telewizji,
rozmowy o niczym, czy ciągłe porządkowanie biurka - czynności, na które
w magiczny sposób znajdujemy czas bez względu na to jak bardzo jesteśmy
zajęci... Dużym atutem szkolenia była możliwość wymiany doświadczeń,
ponieważ jak się okazało - uczestnicy posiadali wiele wypracowanych
przez siebie technik na ujarzmianie czasu, o których nawet nie sądzili,
że mogą być prawdziwym odkryciem dla innych.
Kilku uczestników skorzystało z indywidualnych porad u Doradcy Zawodowego,
który za pomocą testów i rozmowy pomagał w diagnozowaniu potencjalnych
zainteresowań, predyspozycji zawodowych i możliwości intelektualnych.
Taka samoświadomość własnych umiejętności będzie uczestnikom szkolenia
pomocna przy budowaniu kariery i relacji z innymi oraz ułatwi funkcjonowanie
w różnych rolach społecznych i zawodowych.
Przy badaniach diagnostycznych wykorzystywane są metody i techniki
psychologicznego pomiaru, które pozwalają na opracowanie perspektyw
przydatności zawodowej każdej z osób. Wykorzystane metody to:
Test ZdS Hollanda - jest podstawą do określenia typu osobowości zawodowej
i odpowiadającego jej środowiska pracy, Test Zainteresowań Mitteneckera - przybliża i precyzuje skłonności
i zamiłowania do określonych zawodów,
Test
Matryc Ravena - pozwala na ocenę aktualnych zdolności spostrzegania
i poprawnego myślenia, czyli tzw. "inteligencji praktycznej". Jest
to narzędzie oceny "zdolności do edukcji" tzn. poprawnego myślenia
względnie niezależnego od doświadczeń jednostki.
Wyniki testów są omawiane indywidualnie z każdą badaną osobą.
W
sobotni wieczór zainteresowani uzyskaniem kontroli nad osobistymi
finansami i własnym przepływem pieniężnym mieli okazję potrenować na
"sucho" uczestnicząc w grze planszowej Cashflow 101.
 Cashflow
101 to program edukacyjny, który uczy rachunkowości, finansów i inwestowania
poprzez zabawę, powtarzanie i akcję. Celem gry jest zbudowanie przychodu
pasywnego i przyswojenie sobie cennych porad inwestycyjnych. Poprzez zastosowaną unikalną technikę nauki inwestowania grający
uczą się ale nie poprzez czytanie czy słuchanie wykładu, lecz poprzez
symulację rzeczywistych zdarzeń. A więc bez ryzykowania własnych
ciężko zarobionych pieniędzy. Gra umożliwia graczom wnikliwy wgląd
w ich własne życie, zdanie sobie sprawy z własnych nawyków, a także
uczy je korygować. Galeria 
|